onsdag 21 mars 2012

Jag flänger å far

Tiden bara rusar å rusar... med mitt nya arbete som vikarierande Hemslöjdskonsulent i Blekinge får jag vara med om en massa skoj och det är väl därför som tiden rusar. Går på möten, reser bort och träffar en hiskligt massa roligt folk. Det som senast har hänt är det här:
Foto: Carina Karlsson copyright 2012
Förra vecka var jag på konsulentträff i Uppsala. Se vilkert vackert hus de har. Nästan lika fint som vårt Slöjdhus i Ronneby...
Foto: Carina Karlsson copyright 2012
Vi fick se deras löv som ska till Liljevalchs. Det här var kul. De var minsann invirkade!

Foto: Carina Karlsson copyright 2012

På torsdagen bar det av till symässan i Malmö och vi pratade Blekingesöm en hel helg. Intresset var stort!

Foto: Carina Karlsson copyright 2012
Både det traditionella och nyskapande visades. Såhär kan Blekingesöm se ut med nya färger men med mönster från gamla hängkläden.

Foto: Carina Karlsson copyright 2012
Blekinges löv inför Liljevalchs visas just nu på Slöjdhuset i Ronneby. Här är en detalj av mitt bidrag, invirkat förstås.
Foto: Carina Karlsson copyright 2012
Igår gjorde jag ett ateljébesök hos Lina OJ i Karlshamn.
"Lina.OJ är ett sömnads/slöjd/ design företag som huserar i ett 1700 tals hus på Regeringsgatan 99 i Karlshamn i Blekinge. Fokusen ligger på återbruk, slöjd, miljötänk och färgprakt". linaoj.blogspot.se 
 Lina gör fantastiska textila kreationer. Är ni medlem i Blekinge Hemslöjdsförening så har ni chansen att vinna något mycket fint från Linas ateljé på söndagens årsmöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar